Poşetler, biz farkında olmasak da markaların reklam
yöntemidir. Her marka kendine özgü bir logoya, kimliğe sahiptir ve bu kimliği
genelde poşetlerinin üzerinde görürüz. Markalar kendi logolarını, kurumsal
renklerini, bazen adres bilgilerini, telefon numaralarını, poşetler üzerine
baskı yaparlar ve bu sayede kendilerinden birçok kişinin haberdar olmasını
sağlarlar.
Poşet kullanımı çoğu marka arasında oldukça yaygındır.
Markalar genelde baskılı poşetleri tercih ederler. Baskılı poşetler hem
markanın anlaşılmasına yardımcı olur, hem estetik görünüş nedeniyle insanların
poşeti saklayarak 2. Kez kullanmalarını sağlar, hem de açık hava
reklamcılığının bir parçası haline dönüştürürler. Çünkü elden ele gezen ve
kullanıcıların gözüne hitap ederek tekrar kullanılan poşetler ile aslında o
poşetleri kullanan kişi tarafından markanın reklamı yapılmış olur. Bu markalar
için oldukça faydalı bir reklam yöntemidir.
Çok çeşitli poşet türleri vardır. Baskılı poşet, ele geçme
poşet, hışır poşet, atlet poşet, naylon poşet, yumuşak saplı poşet, takviyeli
poşet, market poşeti, mağaza poşeti bu poşet türlerine örnektir. Bu poşetler
farklı sektörler tarafından kullanılabilir. Bu poşetlere ek olarak kağıt,
karton poşetler ve bez poşetlerin kullanımı da fazladır. Bez poşetler diğer
poşet türlerine göre biraz daha maliyetlidir, ancak bu poşetler insanlar
tarafından defalarca kullanılacağı, hatta çanta şekline getirilmesi nedeniyle
hem kullanıcıların ilgisini çeker hem de markanın isminin duyulmasına yardımcı
olur.
Poşet kullanmak, çoğu marka için zorunludur. Market
zincirleri, giyim markaları, yayınevleri, kuyumcular ve aklınıza gelebilecek
her türlü marka, kendi bütçesine ve tarzına uygun poşet sahibidir ve ürünlerini
bu poşetlerle kullanıcılarına sunarlar. Yalnız kurumsal kimliği olmayan, küçük
esnaflar gibi, bu tarz işletmeler de poşet kullanır ancak genelde kurumsal
kimlikleri ile alakalı herhangi bir bilgi veya logo kullanmazlar. Genelde bu
poşetler düz beyaz, şeffaf ve siyah poşetler olarak, tamamen baskısız bir
şekilde kullanılır. Bu ve market poşetleri, hanımların çöp poşeti görevini
layığıyla gördüğü için asla atılmaz, ileride kullanılmak üzere saklanır. Yani
ister kurumsal kimlik taşısın, ister dümdüz naylon bir poşet olsun, her poşetin
bir kullanım alanı vardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder